Obecnie kurs nie jest prowadzony. Po więcej informacji o aktualnych kursach i szkoleniach zapraszamy tutaj:

Kursy R: https://labmasters.pl/kursy-otwarte/r/

Kursy Excel: https://labmasters.pl/kursy-otwarte/excel/

Kursy VBA: https://labmasters.pl/kursy-otwarte/vba/

Kursy SQL: https://labmasters.pl/kursy-otwarte/sql/

z poważaniem

Piotr Ćwiakowski

Opis kursu

Kurs ma charakter interdyscyplinarny i interaktywny – prowadzący kładą nacisk na przekazanie umiejętności praktycznych. Zajęcia prowadzone są w salach komputerowych – Słuchacze na każdych zajęciach po otrzymaniu niezbędnych informacji teoretycznych, wykorzystują zdobyte umiejętności do rozwiązywania problemów biznesowych w formie zadań i case study. Wszystkie zadania rozwiązywane są pod kierunkiem prowadzących. Program kursu obejmuje trzy części.

W pierwszej uczestnik zdobywa podstawową wiedzę i umiejętności sprawnego poruszania się w środowisku R – poznaje język komend oraz możliwości programu. Druga część ukierunkowana jest na poznanie zagadnień ze statystyki (poziom podstawowy i średniozaawansowany). Trzeci etap kursu, który stanowi zasadniczą część zajęć (obejmuje blisko połowę realizowanego programu), poświęcony jest praktycznym zastosowaniom pakietu R w biznesie na przykładach badań operacyjnych, marketingowych, a także analiz przestrzennych.

Cel ogólny

Celem zajęć jest zapoznanie Słuchaczy ze środowiskiem R, wybranymi zagadnieniami statystycznymi i ekonometrycznymi oraz przedstawienie możliwości pakietu R w zastosowaniach biznesowych. W ramach kursu nacisk będzie położony na pozyskanie przez Słuchaczy praktycznych umiejętności usprawniających codzienną pracę.

Cele szczegółowe

  • nabycie przez Słuchaczy umiejętności obsługi pakietu R oraz możliwości jego wykorzystania w praktyce,
  • poznanie zastosowań metod statycznych i informatycznych w biznesie,
  • nauka formułowania hipotez statystycznych oraz sposobów ich weryfikacji,
  • poznanie metodologii budowy modeli ekonomicznych oraz ich zastosowania,
  • nauka wykorzystania algorytmów matematycznych do rozwiązywania case’ów biznesowych – badania operacyjne, analizy marketingowe, analizy przestrzenne.